Waarom uw bedrijf een designer nodig heeft!!!
Alleen maar omdat je een (klein) bedrijf hebt, betekent dit niet dat uw merk, boodschap en marketing dit moet weerspiegelen of moet verwaarlozen. U wilt beginnen met een logo (huisstijl) en een website voor uw bedrijf. Laat ik het anders: je hebt een GOEDE marketing, logo (huisstijl) en website nodig.
Als de kosten en het investeren in de diensten van een grafisch en webdesigner je de stuipen op het lijf jaagt, denk dan na over de inkomsten die u zult verliezen omdat uw website niet bestaat of omdat uw logo, marketing en site er slecht uitzien.
Dus, laten we het hebben over grafische- en web-design. Een professioneel grafisch ontwerper kan een fantastische en aantrekkelijke logo voor uw bedrijf maken. De juiste designer kan u voorzien van een website die uw boodschap vertaalt en voldoet aan de behoeften van uw gebruikers. Zo cliché als het klinkt: je hebt alleen maar je één kans om een eerste indruk te maken. Als uw klanten eenmaal de indruk krijgen dat u knieperig doet en geen waarde hecht aan uw logo of website, kunnen zij het gevoel hebben dat u ook op meerdere onderdelen van uw bedrijf zo bent.
Natuurlijk kan het een beetje eng zijn om een andere persoon uw visie en idee van uw bedrijf toe te vertrouwen. Hier zijn een paar dingen waar je aan moet denken bij het zoeken naar een grafische- en/of web-designer:
1 | Een lokale designer die u kunt ontmoeten in persoon is altijd een plus, maar beperk uzelf niet. U kunt ook de juiste ontwerper / design studio voor uw volgende project vinden in een compleet andere provincie. Misschien zelfs in een ander land. Alleen maar omdat ze de lokale designers zijn, betekent het niet gelijk dat ze de beste personen zijn voor uw design-project.
2 | Welke diensten bieden ze aan? Sommige ontwerpers bieden alleen maar één vorm van dienstverlening alleen een website, logo, enz. Terwijl anderen zowel grafische en web design aanbieden. U kunt prima met twee verschillende ontwerpers werken om meerdere diensten te verrichten of als u liever alles overlaat aan één ontwerper kan dat natuurlijk ook.
3 | Zorg ervoor dat uw ontwerper uw bedrijf boodschap weet, wie uw publiek is, wat uw doelen zijn en hoe u van plan bent om uw bedrijf te laten groeien.
4 | Referentie: Het is prima om uw potentiële grafisch- en web-designer te vragen om uw klantcontact(en). De meeste begrijpen wel dat u wilt weten hoe voorgaande klanten hun werk en klantenservice hebben ervaren.
5 | Een goede voorbereiding is het halve werk. Creatieve ontwerpers kunnen nog steeds geen gedachten lezen. Denk na over lettertypes, kleuren en functionaliteit van uw eindproduct. Doe je huiswerk voordat je contact opneemt. Dit zal u en uw ontwerper veel hoofdpijn besparen.
Het is niet altijd een snel proces, maar uiteindelijk is het werken met een professionele web en grafisch ontwerper een goede investering. Ze kunnen uw (kleine) bedrijf de grote uitstraling geven die het dubbel en dwars verdient.