Waarom een huisstijl belangrijk is
Uw huisstijl is de fysieke uitstraling van uw merk. Wat hieronder valt is het logo en andere ondersteunende marketing ontwerpen zoals, website, briefpapier, visitekaartjes, envelop, roll-up banners, flyers, folders enz. Evenals uw social media platvormen en andere online ontwerpen.
Het handhaven van een consistente huisstijl is essentieel als u uw bedrijf op een professionele manier wilt presenteren aan uw doelgroep. Dit houd in dat er regels worden opgezet voor de huisstijl. Denk aan een vast kleuren palet, papiersoort, lettertypen, consistente logo positionering, de toon en woord keuze voor uw bedrijf helpen allemaal om uw professionele houding te verbeteren.
De voordelen van een huisstijl
1 | Een bedrijf dat investeert in een huisstijl geeft aan dat het serieus is en hier is om te blijven. Het geeft de klant/doelgroep een gevoel van vertrouwen.
2 | De huisstijl geeft een gevoel van de cultuur en de persoonlijkheid van het bedrijf.
3 | In het creëren van een consistente identiteit, garandeer je dat het bedrijf wordt herkend en onthouden.
4 | Een universele huisstijl wordt op alle fronten direct herkend door haar doelgroep.
5 | Een sterke branding en huisstijl verbeterd de bewustzijn van de klant, waarmee de positie van het bedrijf en merk automatisch wordt verhoogt.
Huisstijl koppelen aan merk imago
Merk imago is hoe de klant het bedrijf waarneemt en het merk interpreteert. Een klant kan het logo van een merk waarnemen, wat direct een bepaald gevoel van vertrouwen, herkenning opwekt.
Het handhaven van de consistentie in uw huisstijl is daarom van essentieel belang, omdat het de merkidentiteit van het bedrijf versterkt. Dit gebeurt op elk punt dat de klant in aanmerking komt met het merk. Het is dus belangrijk om alle contact punten, zoals de sociale netwerk platformen, nieuwsbrieven en e-mail marketing, sales brochures en andere marketing doeleindes met elkaar samen te smelten.